DOP en WOP

Digitaal Order Portal (DOP)

Via het DOP-systeem wordt er centraal besteld door het verzorgend personeel van een afdeling/zorginstelling. Meerdere afdelingen kunnen aan één account gekoppeld worden. Ook is het mogelijk om meerdere inloggegevens te ontvangen. Er wordt een vaste besteldag, bezorgdag en een vaste bestelfrequentie afgesproken.

Als u via het DOP-systeem bestelt dan leveren we de medische hulpmiddelen centraal. Dit kan in een rolcontainer of in dozen zijn.

Wijk Order Portaal (WOP)

Het WOP-systeem is vooral voor thuiszorgorganisaties (wijkzorg).

Het WOP-systeem ziet er hetzelfde uit als het DOP-systeem. Ook de functionaliteiten komen overeen. Het verschil tussen het DOP- en WOP-systeem is de manier van afleveren. Bestelt u via het WOP-systeem dan leveren we de materialen bij de deur van de cliënten. Dit gebeurt altijd in dozen.

De voorwaarde voor het gebruik van het WOP-systeem is: een cliënt moet een eigen adres hebben.

Cliënten online aanmelden (nieuw per 16 juni 2023)

Via DOP in OVIS kunt u cliënten in een verzorgingstehuis vanaf 16 juni digitaal aanmelden. Komt u er niet helemaal uit? Download dan via de blauwe button de ‘Handleiding digitaal aanmelden van cliënten in een verzorgingstehuis via DOP in OVIS’. Hierin staat stap-voor-stap uitgelegd hoe het werkt.

De voordelen van digitaal aanmelden

  • Uw aanvraag wordt sneller in behandeling genomen.
  • Ons online portaal zorgt ervoor dat uw aanvraag compleet is. U riskeert niet meer dat cliënten langer op hulpmiddelen moeten wachten door een incomplete aanmelding.
  • U kunt een aanmelding geheel zelfstandig en op eigen gelegenheid invullen.
  • Het is veilig! Sluit aan bij de AVG-wetgeving.

Toekomstige stappen in digitalisering

In een latere fase zult u ook de mogelijkheid krijgen om via een digitaal verzoek de voorschrijvend bevoegde te vragen om via een digitale handtekening te ondertekenen. U hoeft het formulier dan niet meer te printen, laten ondertekenen, in te scannen en weer te uploaden. Uiteraard brengen wij u op de hoogte zodra deze functie beschikbaar is.

Vragen?

Bij vragen kunt u uw accountmanager benaderen.